Privatlivspolitik for Græsted Frikirke

Dit privatliv er vigtigt

Her på siden indsamler vi den information, der er relevant, for at vores side fungerer. Nogle plugins (små tilbehørsprogrammer) og alle web-servere indsamler information om de besøgende. Det er blandt andet IP-adresser, tidsangivelser, browseroplysninger mv. Disse informationer identificerer ikke specifikke besøgende på vores side.

Persondatapolitik

Herunder følger beskrivelse af vores brug af dine persondata. Beskrivelsen refererer ikke til den offentlige hjemmeside, men til kirkens generelle brug af oplysninger.

Beskyttelse af personoplysninger

Vi ønsker at respektere den enkeltes privatliv, og vi behandler persondata i overensstemmelse med persondataloven. Vi opbevarer dine personlige oplysninger sikkert og fortroligt.

I det omfang, vi har brug for det, indsamler vi data om dig. Formålet er at kunne komme i kontakt med dig samt at sikre kvalitet og service i vores arbejde som kirke. Informationerne indsamles til bestemte formål og opbevares så længe, der er brug for det.

Personoplysninger kan være kontaktinformationer til brug ved dit frivillige arbejde kirken, kontrakter, medlemsdata, deltagerinformation ved arrangementer osv.

Informationer dækker fx over: Navn, fødselsdato, adresse, telefonnummer, e-mail, køn, alder, interesser mv., afhængigt af din relation til kirken, og hvad du har givet samtykke til.

Vi indsamler, behandler og opbevarer kun de data, der er nødvendige for vores arbejde og de forskellige formål. Desuden kan der være data, vi er nødt til at indsamle pga. lovgivning – blandt andet ved indmeldelse i kirken og til drift af kirken som trossamfund.

Giverordninger og gaver til kirken

Når man giver til kirken, registreres forskellige oplysninger om betaleren, herunder cpr-nummer til brug for lovgivende indberetning til skat, også de enkelte givere har mulighed for at søge skattefradrag for deres indbetaling.

Kontrol og opdatering

Vi kontrollerer løbende vores persondata og holder øje med, at oplysninger, der lagres elektronisk eller lokalt, er sikkert gemt. Vi holder os opdaterede, og beder også dig oplyse, hvis der er ændringer i dine data eller din relation til kirken.

Vi sletter dine data, når vi vurderer, at de ikke længere har relevans. Ønsker du at få slettet data, beder vi dig kontakte os.

Videregivelse af persondata

Vi videregiver ikke dine persondata til tredjepart uden at indhente dit samtykke eller viden.

Vi indhenter ikke samtykke ved retlig forpligtigelse til at videregive oplysninger, fx ved indberetning til myndighed.

Er du i tvivl om, hvad du har givet samtykke til, så kontakt os.

Fotos mv.

Vi bruger i forskellige situationer fotos til at vise, hvem vi er. Fotos af mennesker, der kommer i kirken regelmæssigt vil oftest bruges internt og kun eksternt såfremt, der er givet samtykke til dette. Giv os venligst besked, hvis du ønsker et billede slettet fra ekstern/offentlig side eller ikke ønsker at figurere på billeder fra kirkens liv.

Dataansvarlige og kontakt

Staben er ansvarlig for behandlingen af dine personlige oplysninger

Ønsker du at få oplyst, hvilke personoplysninger vi har på dig, eller ønsker du at få oplysninger ændret, slettet eller blokeret, bedes du kontakte kontoret.

Dato for gældende privatlivspolitik

Vi opdaterer løbende vores behandling af personoplysninger, afhængigt af formål og lovgivning på området og udviklingen af vores hjemmeside og øvrige sociale medier.

Privatlivspolitikken er senest opdateret:

14/9 2023