Gudstjenester

Vi holder gudstjenester hver søndag, året rundt.

Oftest starter gudstjenesten kl. 10.30 på Mosteriet, men vi kan sagtens finde på at mødes til morgenmad før tjenesten, trække kaffevognen frem, rykke ud af huset eller ændre tidspunktet (Tjek siden her eller Græsted Frikirkes Facebookside for opdateringer om ugens gudstjeneste).

Gudstjenesten er ugens kernemøde, hvor vi har fællesskab på tværs af generationer og livssituationer.

Vi har lovsang, tilbedelse, nadver og prædiken. Vi lægger vægt på, at der altid skal være mulighed for at blive bedt for og få muligheden for at dele liv og oplevelser med Gud.

Vores gudstjeneste har på en gang en synlig struktur og samtidigt en afslappet og ikke fastlåst form, hvor det skal være muligt for alle at være med – både som “ny-i-kirke”, børnefamilie eller med særlige behov.

I gudstjenesten møder du mange frivillige. De frivillige er med til at skabe gudstjenesten, og det er vigtigt for os, at der er plads til den enkeltes gaver og tjeneste, og at alle har en mulighed for at bære med – og at blive båret.

I årets løb har vi en række andre gudstjenester, der oftest knytter sig til kirkeåret, og vi laver ind imellem gudstjenester i samarbejde med Græsted Kirke, missionshusene eller med Konglomeratet.